Online forløb med Nicole Punzi 

Opstart 8 juni til 17 juni 2020

Nicole Punzi (NP) Plan: Filosofi

 

Jeg mener at sundhed kan gribes an på mange måder. Jeg arbejder med mennesket som helhed og tror på at der er mange forskellige faktorer som påvirker vores sundhed. Her i blandt vores mindset og det vi spiser. Vi er alle unikke og derfor er der ikke én løsning, der er rigtig for alle. Min vigtigste opgave er, at hjælpe dig med at finde frem til det, der fungerer og er mest holdbart for dig. 

 

NP Plan skal ikke ses som et quick-fix. Jeg vil gerne give dig nogle redskaber, så du vil komme til at se sundhed i et større perspektiv – også efter forløbets afslutning. 

Jeg vil ikke begrænse dig, men skærpe din nysgerrighed både i køkkenet, i dine  smagsløg, men også overfor dig selv og din krop og dens velvære . Helt uden madstress. Mad skal nemlig nydes og give dig glæde og ro. 

For mig er optimal ernæring, en kost der kan give dig de bedste betingelser for, at din krop kan enten nå, eller vedligeholde sit sundeste potentiale. Derudover handler det også om kærlighed, glæde og et positivt mindset. Kost og mindset er afhængige af hinanden. 

Via NP planen, vil jeg gøre mit ypperste for at vise dig hvordan. Derudover vil du blive en del af et fællesskab på facebook, hvor I kan dele tanker, idéer og erfaringer med hinanden og jeg er der også altid i hvad end, du skulle have brug for. 

 

NP plan er inspireret af Middelhavskosten og er sammensat efter de officielle ernæringsanbefalinger, således at du er dækket ind på alle næringsstoffer. Mit fokus på denne plan er mad fra bunden, friske råvarer – og ikke mindst, masser af smag og kærlighed!  

 

Derudover er det muligt at vælge NP plan på to måder. Enten “almindelig” (dvs. med kød, fisk og æg) eller i en vegansk version. 

 

Middelhavskosten

 

Som halv italiener, er jeg vokset op med en helt særlig kærlighed for mad. I Italien er mad ikke bare næring – det er kærlighed, familie, samhørighed og nydelse.

 

Dette syn vil jeg gerne give videre til dig, via smagfulde og kraftfulde italienske retter. Mad er kærlighed og næring til din krop.

 

Middelhavskosten er en veldokumenteret diæt, som har påvist en øget levealder og forbedret livsstil. Den indeholder masser af krydderurter, fisk, grøntsager, frugt, bælgfrugter og sunde planteolier, samt et lavt indtag af mejeriprodukter og rødt kød. Mad fra bunden hvor smag og kvalitet er nøgleordene.

I NP-plan, vil du få en fuld kostplan på 10 dage, hvor du vil blive præsenteret for mad, der er inspireret af  Middelhavskostens principper.
Ydermere er planen uden gluten og mælk, da jeg ikke selv kan tåle dette – og jeg vil ikke anbefale jer noget, jeg ikke selv har afprøvet og har det godt med.

 

 

De 10 dages kostplaner indeholder:

  • Morgenmad
  • Frokost
  • Aftensmad
  • Mellemmåltider
  • Desserter
  • Indkøbslister

Du kan vælge en kostplan som indeholder kød, fisk og æg , en vegansk kostplan, eller en kombination at begge. Der er plads til alle.

Derudover får du også:

  • Lydfiler
  • Daglig Facebook sparring med mig som personlig kostvejleder og de andre deltagere 24/7 agtigt.

Trænger du til inspiration?

Føler du, at du er løbet tør for ideer i køkkenet og har du brug for at blive inspireret til nye smage og få en mere varieret kost. Så er forløbet lige noget for dig. Lige meget om du er et ørn i et køkken eller nybegynder kan du være med. Vi er en “famiglia” og jeg omfavner alle. Du spiser helt almindelig mad, som vil kysse dine smagsløg. Der er ingen hokus pokus – det er simpel mad uden tilsætningsstoffer samt gluten og mælk. Du giver kroppen næring og du må spise alt det du har lyst til, ud fra opskrifterne.

 

De opskrifter jeg har lavet til dig indeholder alt det bedste fra middelhavskosten. Jeg bringer de lækreste smage ind i dit køkken samtidig med at du får alle de gode næringsstoffer som kroppen har brug for, plus en stor skål kærlighed. Alle dine sanser bliver forkælet og du vil derfor ikke føle at det er en kamp. De bedste resultater opnår du ved at være åben, nysgerrig og positiv. Du vil investere i dig selv, så gør det, åbn armene vidt og nyd det!

Gennem mit 10 dags forløb vil jeg give dig nogle strategier, som du kan tage med dig videre når forløbet er slut. Forløbet skal ikke ses som et quick fix. I løbet af de ti dage håber jeg, at inspirere dig med nye lækre retter og nye råvarer samt skønne italienske smage. Jeg ønsker at skærpe din nysgerrighed og din kreativitet så du kan starte din egen rejse når vores fælles rejse er slut. Jeg vil inspirer dig til en ny livsstil hvor du afprøver hvad der passer til dig og din hverdag. Udover kosten har vores mindset også en stor betydning for vores sundhed. Det italiske mindset omkring mad vil jeg gerne dele med dig. I italien er mad ikke bare mad. Mad er kærlighed, sammenværd og familie. Mad skal ikke måles og vejes. De skal give dig nydelse i mund og sind, glæde og en ro.

 

Det vil gavne dig at være med hvis du:

  • Elsker italiensk mad
  • Savner at kunne spise en masse lækker mad uden at skulle gå på kompromis
  • Ønsker at spise flere grøntsager og krydderurter
  • Få gavnlige fedtstoffer og varierede proteiner
  • Mangler inspiration
  • Savner madfred
  • Ikke vil begrænses i forhold til mængden af mad du må spise (så længe du følger mine anbefalinger)

 

 

 

Du er ikke alene

Jeg har valgt at udarbejde dette forløb, fordi vi står stærkest, når vi er sammen. Jeg ved, at det kan være hektisk og stressende at lave sine vaner om og jeg vil give dig det bedste udgangspunkt. Det hele foregår trygt bag ved skærmen og det er mere motiverende og overkommeligt at nå sine mål og ønsker, når man har tid og overskud til det.

Jeg ”holder dig i hånden” hele vejen online- via online platformen Simplero, email og den lukkede Facebook-gruppe.Hver dag får du en kort lille videohilsen fra mig med dagens budskab og opgave.

Du får små opgaver og indkøbslister, så jeg ved at du får tænkt i nye baner og får integreret dine nye madvaner skridt for skridt.

 

Hvem er Nicole?

detox5Nicole er halvitaliener, kostvejleder, sundhedscoach, rawfood chef og DNA life behandler med speciale inden for optimal sundhed, velvære og skønhed. Hun arbejder til dagligt med vejledning inden for sund livsstil i små steps og lærer sine klienter mere holistiske og bæredygtige strategier og vaner.

Nicole arbejder med online sessioner, webshop og online forløb og har gennem de sidste mange år arbejdet med adskillige klienter inden for forbyggelse. Nicoles behandlingstilgang tager udgangspunkt i det enkelte menneske. For at sikre sunde, vedvarende livsstilsændringer, implementerer hun løbende små ændringer, så hendes klienter både kan overkomme at skulle ændre sine vaner og samtidig kan fokusere på deres karriere og hverdagens andre opgaver. Du kan læse mere om Nicole HER. 

 

 

 

Feedback fra de tidligere hold

Helle Sværdpiil fra hold 1,2,3,4 & 5, 7,8,9,10 skriver:

Kære Nicole.
Også tusinde tak fra mig. Du er som altid inspirerede, motiverende, super imødekommende og kompetent.
Jeg er “back on track” med fuld fart og masser af lyst og energi.
Vi “ses” helt sikkert om et par måneder, hvis du fortsætter.
💕🌱

 

Jeanette Kenny skriver: Kan kun sige, jeg glæder mig til endnu en tur. Januar var den bedste start for mig i detox-gruppe 1. En kold tyrker efter en fed december, men alligevel så det bedste energi-boost… Måske vi ses på 3′ eren her i juni. ✌️🌱🍋🍆🍵💚

 

Ditte Marie fra hold 5,6,7,8,9,10: Jeg har det stadig fantastisk. Ingen sukker, komælk eller gluten, ingen kager, kaffe og ingen trang til det. Meget meget nyt for mig, men jeg er så fyldt op at jeg glemmer de dårlige vaner (måske kommer de en dag forbi og lokker- hvem ved). Jeg begyndte min egen uge med en super lækker boghvedegrød kogt i gryden kort, op på en tallerken, pyntet med æbler og kanel og derefter 15 i ovnen. Mums. Jeg var lidt bange for at køre fast i de samme opskrifter igen og igen, men det er ikke sket endnu. Jeg er glad, optimistisk og føler mig sund ( med lækkerhed 🙂 ). Jeg er mega stolt af mig selv og takker fordi du viste mig vejen.

 

Maria Siggaard fra hold 5 skriver:  Også positivt at berette herfra 👍🏼. Rutinen omkring vand m/citron/ingefær kører perfekt – og ligeså morgenmad, frokost og de gode mellemmåltider. Ingen sukker, mejeriprodukter, hvede mv. Og jeg mangler det ikke. Til aftensmad spiser jeg som den øvrige familie, men med fokus på masser af det grønne/grøntsager og mængden af kød er nedjusteret. I dag lavede gemalen sin fantastiske boller i karry, men kødet (kylling) blev spækket med masser af pulp (squash, persillerod, rød peber og gulerod). De smagte fantastisk, syntes vi alle 5 👍🏼. Sovsen var opbagt (med mel), så jeg blev lidt oppustet bagefter… Men det smagte godt med Urtekrams brune jasminris til + en skøn salat af rødkål, spidskål, valnødder, hakket persille, lidt mango – og en dressing af olivenolie, manuka-honning 400+ og dijonsennep 😋😋😋
ps: har dog nydt i alt 5 ds Pepsi max siden forløbsafslutning, så jeg er ingen helgen 😇
Pps: udfylder evaluering én af dagene – brug endelig, hvad du kan bruge. Det bliver lutter roser 😄
Ppps: den der kogebog med “de bedste opskrifter” fra dine 5 forløb… Den vil jeg altså gerne skrive mig op til 👍🏼

Susanne Bodin fra hold 5 siger: Kære Nicole Punzi jeg er såå glad for at jeg meldte mig til dit forløb. Jeg var lidt i tvivl om det var det rigtige for mig, da jeg så de mange nye ( fremmede) indkøb. Nu 10 dage efter er jeg helt overbevist om at veganerkost forbliver største delen af min kost fremadrettet. Jeg savner ikke færdigprodukter eller sukker og er helt fri for gravings. Jeg er klar til at eksperimentere videre🏃💪
De sidste 2 dage har jeg været på hotel, med medbragt mad til første aften og buffet med grønt og frugt den resterende tid- absolut intet problem.
Tak for din støtte og gode råd og held og lykke til alle fremadrettet:-)

 

Ane fra hold 2: Jeg er ovenud overrasket… tør næsten ikke nævne det for nogen, for om det så pludselig bryder frem..
Jeg har siden jeg fik mit første barn for snart 13 år siden, været voldsomt påvirket af birkepollen og de kryds påvirkninger deraf som forskellige fødevarer jeg ikke kan spise, og nogle slet ikke røre ved.
Men, og nu kommer det….
I år er jeg overhovedet ikke ramt! Plejer at tage allergipiller, næsespray og øjendråber konstant. Jeg kan sidde udenfor i skøn solbrise hvilket ikke er sket i mange år uden medicin.
Og den eneste ændring dette år, er de 10 dage med dig som styrmand Nicole Punzi. Så mon ikke jeg skal på igen næste forår før pollen sæsonen starter igen – det tænker jeg!

Anette Damgaard skriver; ❤️ Detox ❤️
Det bedste jeg har gjort for mig selv ever ❤️ tusinde tak for at du holdet mig i hånde, og fulgte mig sikkert i mål … Jeg har tabt 2 kilo og Jeg har det 100 gange bedre , fortsætter den gode stil , dog nu med en god kop Nespresso … Er det muligt at komme med på næste kursus , er der nogle ændringer … Hvad var det du havde med Italien til sommer kære smukke dygtige Nicole Punzi 😊 Jeg anbefaler dig på det varmeste 🙏 Jeg savner alle de daglige søde input fra jer alle …

 

Anne van der Merwede (Nicole’s underviser på Kostakademiet)

Super lækkert materiale, du har givet os Nicole. Jeg kom med i 11. time, derfor er jeg lidt bagud med mine billeder. Jeg er vildt glad for at være med og bliver både inspireret og glad. Jeg kan se, at der ligger et kæmpe forarbejde bag dette forløb. Nicole har virkeligt gennemtænkt det ned til mindste detalje. Måltiderne er fyldt med næring, lækker smag og smukke farver. Nicole tager hensyn både til vegetarer og veganere, blodsukkerbalancen og tænker også på ”Stop madspil”. Det er en stor glæde og inspiration for mig at være med. Også fordi I andre lægger smukke billeder ud og mange tanker.
Det hele har været meget givende og inspirerende, og hele tiden har du været der, Nicole og svaret på et utal af relevante spørgsmål.
1000 tak til dig – og alle, der har delt tanker og oplevelser. Nogle af os ses nok en anden gang til et af Nicoles forløb. Kh Anne

 

Nup min E-bog: “Slip dine symptomer nu”
Luk

Læs e-bogen: "Sådan slipper du af med dine symptomer. Tag mini-intolerancetesten og nup mine opskrifter!"

  • - Kan jeg slippe mine symptomer?
  • - Hvilke opskrifter anbefaler du?
  • - Jeg drømmer om sund livsstil - hvad gør jeg?