Sunde pauser ♥

Hvor god er du til at tage sunde pauser?

 

Midt i din lange arbejdsdag kan det være svært at finde tid til sunde pauser. Men det er utrolig vigtigt, at gøre en sund livsstil til en prioritet og mærke efter kroppens signaler, når der er drøn på. Jeg taler af erfaring – tro mig. Jeg har selv været der, hvor jeg gik ned med stress, epilepsisk anfald og lang sygeperiode.

 

 

Du vil med sunde pauser opdage, at din produktivitet, dit humør og dit energiniveau vil blive forbedret, hvis du afprøver nogle af mine sunde pause-tips forneden:

 

 

✔Hvem ønsker ikke sunde pauser og mere arbejdsflow?

✔Glemmer du sunde pauser? Er du typen, der springer sunde pauser over?

✔Vidste, du at sunde pauser giver dig mere arbejdsflow?

✔Vidste du, at hvis du ikke er sund nok, så skader det dit arbejdsliv i længden?

Din arbejdsindsats er groft sagt = hvad du spiser.

Som selvstændig tæller hvert minut i hvert fald for mig. Når du går og tumler med virksomhed og store opgaver samt beslutninger, er en sund livsstil nok noget af, det du tænker mindst, på desværre! Men hør nu her. Jeg kan love dig, at hvis du holder sunde pauser, så vil du slippe for knokleri og vinde mere fokus samt handle på de store opgaver med energi og koncentration som bonus.

 

 

Du sidder i mange timer og arbejder, og får ikke nogen fysisk bevægelse. Din hjerne arbejder på højtryk, og du sidder lænket til dit skrivebord. Ingen stimulation og til sidst, så går motoren tør for benzin. Det resulterer i, at du sidder og knokler, får ondt i skuldrene og hjernen slår hurtigere fra.

 

 

Kender du det, når du tidligere læste til eksamen? Eller når du har en deadline? Du sidder med et stort projekt og er sulten hele tiden – som i HELE tiden? Det er helt normalt. Hjernen arbejder på højtryk og mangler energi. Kunsten er her, at tage SUNDE PAUSER.

 

 

Mange vælger at spise kiks, slik, chips, chokoladebarer og drikke store mængder af Coca Cola og kaffe. Men her er hvad jeg anbefaler dig at gøre istedet:

 

Tips til sunde pauser:

  • To store kander frisk vand. Pep vandet op med citronskiver eller agurkskiver. Hver gang du stopper ved tastaturet, så rækker du ud efter vandet. Når kroppen så har brug for tissepause, så rejser du dig og danser hele vejen ud til toilettet.
  • Regelmæssig grøn te fra PharmaGreen (pulver). Gerne 3 kropper, det giver energi, der er sundere end kaffe
  • Valnødder. De indeholder omega 3 fedtstoffer. Valnødden ligner ikke kun menneskets hjerne visuelt. Valnødder består, ligesom menneskehjernen af ca. 60% fedt
  • Proteinbar (Organic food bar) fra Active Greens indeholder en masse powerfoods og næringsstoffer som spirulina, broccoli spirer, rødbede, hvedegræs m.m.
  • En skål med gojibær, cacaonibs, mørk chokolade, mandler og græskarkerner

Sunde vaner

  • Stænger af gulerødder, agurk, rød peberfrugt, selleri og cherrytomater
  • Grøntsagsjuice er min favorit. Hvis du ikke lige har en juicer på skrivebordet eller i køkkenet, kan Biotta rødbedejuice eller Voekel grøntsagsjuicer på flaske være ideelle. Se andet indlæg HER om grøntsagsjuice.
  • Sun Warrior proteinpulver eller PlantForce som mellemmåltid, når du har travlt. Det rystes i vand og vupti får du en næring, som holder dig kørende.
  • Aktivitetspauser. Blot fem minutter, hvor du forkæler dig selv med strækøvelser, hop, dans eller gå op og ned ad trapper. Mennesket er ikke skabt til at sidde timevis foran en computerskærm. Ulempen er anstrengte øjne, stiv nakke, hovedepine og vægtøgning.
  • Telefonen ringer. Tag et headset på og rejs dig op. Gå rundt. Lav imens din grønne te, grøntsagsjuice eller hæld flere valnødder, frø, mandler, macadamianødder i din skål.
  • 15 minutters sol. Ud af døren og luk øjnene for en stund i solen. D-vitamin fra solen giver hjernen performance og dine stresshormoner får en pause.

Sunde pauser

 

 

Sunde pauser hjælper dig med at vinde koncentration og vinke farvel til hovedepine og stress. Sunde pauser = med hverdagsnydelse.

 

Hop ind på coachen Helle´s blogindlæg og læs om pauseknapper og får ideer til hvordan du kan holde pauser i din hverdag på alle områder. Tryk HER.

 

Lad mig høre om dine sunde pauser og hvad der holder dig produktiv? Sunde pauser ROCKS✰


  • Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
    Luk

    Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

    • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
    • - Hvad er cravings?
    • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?