Sund yoghurt

Probiotika

Probiotika –  hvad for en fisk?

Ordet “probiotika” stammer fra det græske ord “pro bios” som betyder “for livet”. Dette navn er ikke nogen tilfældighed, fordi probiotisk yoghurt indeholder levende mikroorganismer, såsom mælkesyrebakterier og bifidobakterier. Der er fyldt med mælkesyrebakterier i den menneskelige tarm, og de bliver udryddet af antibiotika, stress, dårlig mad, dårlig levestil, som så giver svampeinfektioner, lavt immunforsvar, utæt tarm, forstoppelse, irriteret tyktarm, diarre m.m. Mange skjulte symptomer, som ofte ikke kan mærkes.

Sund Yoghurt

En god måde at få indkoorpereret sunde gode bakterier igennem din føde kan være med yoghurt, gærede grøntsager, misosupper og kombucha te.

Mit forslag er at du laver din egen sunde yoghurt. Den kan desuden hjælpe ved diarre med at genoprette den naturlige tarmflora. Bakterier, altså probiotika, som du måske kender fra ordet mælkesyrebakterier eller de gode bakterier findes i yoghurt.

 

Hvilken yoghurt er så sundest?

 

Lige som al mulig anden mad du handler ind, så skal du være kritisk som forbruger. Du skal læse på etiketten hvilke ingredienser, der er i din yoghurt. Ofte er mange yoghurter pakket med sukker og skjulte ingredienser, selvom de promoverer sig selv til at være “et sundere valg” end andre.

 

Så hvordan finder vi så ud af hvad vi skal købe?

 

Læs med her:

Den aller bedste yoghurt indeholder mælk og bakterier. Helt simpelt. Jo renere des bedre. Jo mere naturlig des sundere.

Jeg er ikke selv til ko-mælkeprodukter, men laver sund yoghurt alligevel med andre vegetabilske efterligninger. Alt er muligt.

Gode bakterier er på min top 3 liste af sundeste ting jeg kan gøre for mit helbred. Jeg er en slags MISS probiotika og tager dem også som tilskud.

 

Vil du lære at lave din egen sunde yoghurt?

 

Jeg spiser yoghurt grundet de gode bakterier og ikke for at indtage sukker! Derfor vælger jeg at lave min egen selv. Min metode er hurtig og virker!

 

Nutriflora er en af de metoder, hvor du nemt kan lave din egen lækre sunde yoghurt. Jeg er ikke til ko-mælkeprodukter, da vi ikke kan tåle det i vores familie. Men vent nu engang – du kan sagtens være med her som laktoseintolerant eller som mælke-allergiker. Jeg laver NutriFlora på andre mælkeerstatninger.

 

Metode til at lave sund yoghurt

Metode til at lave sund yoghurt

 

Så køb din NutriFlora HER i dag og kom i gang med den lette metode, og giv din mave de gode bakterier på en lækker måde som både smager dine smagsløg og mave.

 

 

 

 

Sådan laver du NutriFlora yoghurt:

 

Bestil et kit og køb NU gennem dette link

  •  Opvarm 3 liter mælk (komælk, sojamælk), til 85 grader
  • Lad så mælken afkøle til 45 grader. Du får en smart temperaturmåler med, som dutter
  • Når mælken er 45 grader og temperaturmåleren har ringet færdig, så hælder du nutriflora posen (med gode bakterier) i og rører rundt
  • Derefter kommes “mælken” i glassene i den tilsendte kasse i nogle timer et varmt roligt sted
  • Når de har stået i cirka 6-8 timer kan de tages ud af kassen og stilles i køleskab
  • De færdige yoghurter kan holde sig i 3 uger i køleskabet.

 

De kan spises med velbehag med guf på. Guf kan være frugt,bær, tørret frugt, hampefrø, chiafrø, hørfrø,

kerner, nødder, krydderier som kanel eller vanilje. Fantasien sætter ingen grænser.

 

God appetit!

 

 


  • Lyder meget lækkert 😉 det eneste jeg tænker er, der er så meget snak om sojamælk, det skal man jo helst ikke have for meget af i store mængder, men det er det du bruger? Og mon man kan lave dem med mandelmælk?

    • Jeg laver mine yoghurt af flere forskellige vegetabilske nødder og kerner. Når jeg laver denne yoghurt bliver den mere væde-agtig med andre former i forhold til hvis jeg lavede den på sojamælk eller komælk. Jeg har lavet den på økologisk sojamælk fra helsekosten og så bliver den rigtig yoghurt agtig. Mit syn på soja er at du skal ikke go all in på soja. Du skal varierer din mad. Jeg anvender sjældent soja fordi jeg ikke ved hvor den kommer fra. Det er problemet med soja. Det er overalt i skjult mad og i vores kød. Soja bliver masse-produceret og så opstår problemerne, når vi ikke varierer og når vi ikke tænker på kvalitet. Desværre er det svært at være påpasselig i dag. Soja er sundt hvis det kommer fra Tempeh eller andet fermenteret soja. Økologiske edamame bønner er også et hit, men det får jeg sjældent. Du skal aldrig go all in på et mælkeprodukt – uandet set hvilke det er. Varierer i blandt dem og tag evt et kalk-magnesium-d3-k2 tilskud oveni. Håber det giver mening.

  • Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

    Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
    Luk

    Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

    • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
    • - Hvad er cravings?
    • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?