Sund hud

Få en pæn hud ved at detoxe huden, som jeg nok ville kalde det.

“Skin care must be good enough to eat” 

I dag vil jeg dele nogle ynglingsfødevarer, der har gode egenskaber til en fin hud, og som jeg bruger i dagligdagen til at understøtte min hud og mit helbred.

 

Jeg synes, det er madvarer der smager godt og derfor nemme at anvende. Mange af mine tips kan du finde i min online klub under temaet huden og smådetox temaet. Læs mere om min online klub her.

 

Du kan se en intro af hud-temaet her:

 

 

 

 

 

På videoen kan du se, at jeg anvender en masse fødevarer til huden, hvilke produkter jeg anbefaler samt kosttilskud. En all-round basis viden. Du kan bestille temaet her.

 

Men her i denne artikel får du lige nogle nemme Nicole hits, hvis du er nybegynder inden for sund kost og hud. De fødevarer jeg lister op, kan du spise, men også anvende på huden direkte.

 

10 fødevarer til sund hud:

Det er svært at begrænse mig til 10:-)

1: Æbleeddike til dressing over mine salater. Den indeholder eddikesyre, som gør, at kroppen bedre kan optage de mineraler, der er i din kost. Den er et must mod svampe-infektioner og derfor super anvendelig, når du har dage, hvor dit sukker-forbrug er større end nødvendigt. Svampe i kroppen lever af sukker. Du kan også drikke æbleeddike med vand. Den kan bruges som skin-tonic blandet med vand og duppe forsigtigt, der var du har irrireret hud evt. svamp.

 

2: Kokosolie er høj på laurinsyre, som gør huden blød indefra. Den virker svampe- og bakteriedræbende både ind-og udvendigt. Den kan bruges til hjemmelavede bodyscrubs,barberskum, deodoranert, tandpasta, hånd og kropscreme selv læbepomade. Den er et hit herhjemme især på mine ben, som er tørre og så elsker jeg at spise kokosolie.

 

 

3: Kål elsker din lever, og når din lever er glad, så udstråler din hud det også. Broccoli indeholder vitaminer som C og E-vitaminer, som din hud elsker.

 

4: Agurk indeholder meget vand Fresh cucumbersog virker fugtgivende for huden. Derudover er den høj på antioxidanter og B-vitaminer.  Agurker beroliger huden, når den er irriteret eller har for meget inflammation. Drik en masse vand med agurk, spis agurk som snack. Agurkevand hjælper mod oppustethed i ansigtet.

 

 

5: Gurkemeje er fyldt med curcumin, som har en masse anti-inflammatoriske egenskaber. Det hjælper din fordøjelse, og hvis du blander det med fiskeolie hjælper det ude i dine celler og kan bekæmpe betændelse, så din hud vil stråle af lækkerhed. Gurkemeje er nok min favorit ingrediens, fordi den er virkelig powerfuld især med sort peber, når du bruger den i maden. Jeg blander gurkemeje enten med kokosolie eller fiskeolie og dupper med en vatpind, hvis jeg har en urenhed og lader det arbejde.

 

 

6: Citroner er fyldt med C-vitamin. Min favorit detox frugt.sund hud citron C-vitamin er med til at øge kollagen produktionen og bekæmpe frie radikaler (de onde). Drik citron i vand og dup det gerne på huden, men fortyndet med vand.

 

7: Aloe Vera består af rigtig mange næringsstoffer og aktive enzymer. Naturlige antioxidanter og antimikrobielle egenskaber. Planten er en sand mirakelplante. Aloe vera indeholder vitamin A, B, C, E. Mineraler som zink, magnesium, kobber, jern, natrium, calcium, kalium, krom, og mangan. Den fugter og genopbygger samtidig med den forynger huden. Den er fremragende.

 

 

8: Rød urtete gerne rooibus te. Rooibos er fyldt med enzymet superoxiddismutase – en kraftfuld antioxidant og et super godt anti-aging stof. Superoxiddismutase giver sunde hudceller, bekæmper rynker ved at neutralisere de frie radikaler.

 

9: Mælkesyrebakterier hjælper dig med at støtte dit fordøjelsessystem, så du får bedre optagelse af dine næringsstoffer. Sund hud er knyttet til din tarm. Mælkesyrebakterier hjælper med at nedbryde og fordøje din mad og interagerer med din hud. Spis fermenteret grøntsager. Tilsæt probiotika-pulver-tilskud (mælkesyrebakterier) i din hjemmelavede yoghurt og smør dig ind i yoghurt både indefra og i ansigtet. Du kan også spise surkål eller lave miso-suppe, men det spiser du bare for at få tilført de gode bakterier til maven- lad vær med at bruge det på huden.

 

10: Avocado har en fugtgivende magt sund hud avocadoog hjælper især på tør hud. Højt indhold af vitamin E. Olien i avocado er med til at hjælpe og lindre huden. Den beskytter selv mod solens stråler. Spis dem, lav en maske af avocado til ansigtet, da den reducerer hudskader og forstærker din hud. Den har nemt ved at trænge ind i huden, da dens fedtsyresammensætning består af 63% oliesyre, og så indeholder den klorofyl, som jeg elsker. Alt hvad der er grønt er en strategi for smådetox.

 

 

 

Så ud og få anskaffet disse madvarer og spis dig smuk.

 

 

Mine korte beauty tips til sund hud samt must – før alt andet:

 

1: Handel bæredygtigt ind. Vælg økologi både det du spiser og hudprodukter med mindre kemi.

 

2: Drik en halv til en liter rent filteret lunken vand når du vågner. Gerne med presset citron.

 

3: Drik en grøn juice og spis så meget økologisk grøn mad som salater, smoothies og juices hver dag.

 

4: Tørbørst din hud hver morgen inden du går i bad imens du drikker dit vand. Jeg bruger tørbørsten fra Karmameju.

 

5: Sved på panden og vask dig godt efterfølgende.

 

6: Sov rigtig godt om natten i helt mørke uden forstyrrelse. Helst 8 timer fra 22-23 tiden til 06-07 tiden. Hold al elektronik væk fra dit soveværelse. Sæt mobilen på fly-mode.

 

Hvad gør du for at holde din hud sund og smuk? Del gerne med mig i kommentarfeltet.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
Luk

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

  • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
  • - Hvad er cravings?
  • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?