Sukkerchok

Sukkerchok

10. december

“Sugar? No, Thanks. I’m sweet enough!”

Advarsel til de sunde helsenørder:
 Jul og sukker går hånd i hånd og dog…..

OHHHH yes….

Jeg må bide tænderne sammen og holde mig til traditionerne og facts.
Det er jo lørdag og 3.søndag i advent i morgen, så sukker får vi jo nok.
Men lad os vælge at gøre det lidt bedre for kroppen ved at spise først.

Vidste du, at du rent faktisk kan gøre begge ting?

Være sund og usund på samme tid?

Men jeg lover dig den garanti, at du sagtens kan have en skøn juletid med naturlige sukkerstoffer, der er pakket ind i næringsstoffer (vitaminer, mineraler og antioxidanter).

Lad os nu være nørdet…..Spids ører – jeg tager dig med ud på et dybere niveau, som spiller en rolle i min og mine klienters sunde succes.

Dur din indre GTF-nøgle?

GTF er et stof, som regulerer kroppens sukkerstofbalance.

GTF-stoffet er som en slags receptor på cellemembranen, som gør, at insulin kan sætte sig fast og låse op for glukose.

Super vigtig nøgle til dit skattekammer.

Du skal have dit sukker ind i cellerne og ikke lade det fylde rundt i blodet!

Krom indgår i GTF-stoffet sammen med B3 vitamin og 3 aminosyrer.

Krom-mangel kan være årsag til, din GFT ikke virker optimalt og så ender glukosen (sukkeret) i blodet i stedet, da det ikke kan komme ind i cellen og bliver brændt af, og det giver overvægt, inflammation, sukkersyge og hjertekarlidelser.

Hvad betyder alt dette?

Det betyder, at du skal huske at spise rigtig mad, for så får du nok af de mineraler, vitaminer og fedtstoffer, du skal have, så dine låse virker, og det sukker du får til dessert, kan komme ind i låsen og ind til cellen og blive brændt af.

skaermbillede-2016-12-06-kl-09-27-52

 

 

 

 

 

 

Derfor er det vigtigt at spise lyst kød, fisk, æg, grøntsager helst kål, krydderurter, frugt, appelsin, sesamfrø, dadler, raw kakaopulver og mandler her i julen, som støtter op om dit GTF-stof, så nøglehullet virker.

Undgå sukkercravings og blodsukker rutsjebaneture og tilsæt følgende madvarer her i juledagene, og de vil hjælpe dig, så du også kan få lidt sødme – det er trods alt jul.

Dagens fif er ALTSÅ at anvende disse madvarer hver dag i løbet af dagen, og måske lyster du så slet ikke de forbudte usunde julegodter, så de forstyrrer ikke kroppen på samme måde, hvis du husker at fylde kroppen med disse inden du spiser juledessert.

Tricket er nemlig at spise rigtig mad før dessert.

Fødevarer der virker blodsukkerstabiliserende:

  • Kanel
  • Gurkemeje
  • Nelliker
  • Løg
  • Hvidløg
  • Bladselleri
  • Avocado
  • Mandler

Kunne du forestille dig at spise dette i løbet af dagen også? Virker temmelig let, ik?

I mit januar detox forløb sukker-detoxer vi – Farvel sukker i 10 dage ↦ Er du frisk?

Nyd din konfekt og småkager i dag og måske også i morgen 🙂

Kærlige 10. december julehilsener

Nicole


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
Luk

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

  • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
  • - Hvad er cravings?
  • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?