Søvn

Søvn

15. december

“Sikken voldsom trængsel og alarm” – Peter Faber

 

Godmorgen – Har du sovet godt?

Sover du godt for tiden?

Sådan virkelig godt?

Der er drøn på. I hvert fald hos mange, også her.

Sover du en dyb søvn, eller venter du spændt på juleaften?

  • Vidste du, at virkelig mange mennesker sover dårligt om natten – sikkert også dig?
  • Vidste du, at rigtig mange selv mange af mine klienter ikke får søvn nok og slet ikke i december med julestress?
  • Vidste du, at god nattesøvn har en kolossal indflydelse på dit helbred?

Jeg har også dage, hvor jeg er stresset og træt. Jeg har lært nogle sovefif, som jeg benytter mig af, da min søvn er super vigtig.

 

Hvor travlt er det lige, du har her i december? 

  • Hvor mange julefrokoster har du været med til i de sene nattetimer?
  • Hvor meget har du lige arbejdet over?
  • Hvor mange ting er det lige, vi skal huske i december?

Jeg kender mange, der sidder og halvsover kl. 20-21-22 juleaften, og statistisk set er der mange, der er gået ned med stress, depressioner og hjertetilfælde i december-måned.


Tag ikke fejl af din nattesøvn.

Du kan lære at sove bedre. Søvn er så undervurderet, men uden den helt rigtige metode, kan du ikke være sund indeni.

Et er, hvordan du ser ud uden søvn, og som kan ses i spejlet, noget andet er, hvordan din krop reagerer og ser ud indvendigt.

 Gys gys tænker jeg.

Her får du tips fra mig til at sove godt og til at slippe for dine dårlige nattevaner:

  • Sluk AL elektronik. Tv, mobil osv. i dit soveværelse, da de stimulerer din hjerne, så de ikke kan udsende søvn- neurotransmitetters. Mobilen skal slukkes eller i det mindste sættes på fly-mode.
  • Hold værelset helt mørkt og gerne køligt. Ingen lys fra gaden eller gangen, for ellers producerer du ikke søvnhormonet melatonin (din super antioxidant du danner i hjernen, som holder dig ung, sund og smuk). Har du mulighed for at sove med sovemaske, så gør det. (I min shop finder du nogle lækre sovemasker med lavendel)
  • Undgå søvnmedicin og alkohol at sove på.
  • Indtag næring der understøtter din søvn, som Kamille te, havregrød, valnødder, græskarkerner, magnesiumpulver fra Plantforce tilskud eller Zenbev drik med chokolade smag

Start her og se hvordan det hjælper dig.

Lige nu her i december nyder jeg magnesium hver aften, inden sengetid, mørke som i total mørke hele natten med min sovemaske fra Holistic Silk, samt Zenbev drik som støtter mig i min december stress.

skaermbillede-2016-12-06-kl-13-24-22

 

 

 

 

 

 

 

Jeg elsker selv fest og jul

Det er selvfølgelig tilladt at gå ud og feste eller være længe oppe. Men en god idé er, at leve efter 80/20-reglen, hvor du 80% af tiden lever sundt og sover godt. Alt om sund livsstil handler om balance.

Derfor er der rigtig mange, der lever julemåneden i sus og dus, og så skal de på sund livsstil-kur til januar. Mange år i træk er jeg blevet kimet ned i januar måned, hvor mange ønsker nye sunde vaner.

På detox-forløbet bliver vi nødt til at sove godt, da kroppen arbejder i døgndrift for at heale dig – Har du lyst til at regenerere til januar ?↦

Kærlige 15. december julehilsener

Nicole


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
Luk

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

  • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
  • - Hvad er cravings?
  • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?