Smoothies – Sådan laver du smoothies

Smoothies

I min online klub har jeg lavet et tema om smoothies og i dag deler jeg et meget lille uddrag fra min online klub samt en chokolade smoothie opskrift.

Du kan se en intro-film her. I klubben får du en video på 20 minutter om smoothies.

Intro om Smoothies tema – youtube video:

 

Hvornår kan du lave en smoothie?

Hvis du laver en smoothie på den rigtige måde, kan du med stor fordel få sunde næringsstoffer på en nem og hurtig måde. Uanset om du nyder dine smoothies til morgenmad, snack, forret eller dessert, så er de en fantastisk måde til at øge dit daglige indtag af daglige grøntsager. Tidspunktet er ligegyldigt. Jeg elsker mine til morgenmad især om sommeren.

 

Hvordan laver du en smoothie?

Smoothien laver du i blender og det bliver som puré. En glat, cremet og tyk drik, hvor hele grønsagen bliver udnyttet og giver mere fylde i maven pga. fiberdelen bliver bevaret. Fibrene er også gode til at udrense dig for forarbejdede fødevarer, hvis du normalt spiser det. En fantastisk måde at små detoxe på. Hvis du er på farten, så er det nemt og blenderen er nem at rengøre og kan laves så fyldig, at det kan beregnes som et måltid, hvis den laves rigtigt. Her går der længere tid til at næringsstofferne bliver optaget i blodbanen i forhold til juice, da maven lige skal skille fibrene fra og fordøje alle ingredienserne fra smoothien. Men fibre er sunde for fordøjelsen og for at suge affaldsstoffer til sig. En vitamix er en super god blender, men også en stor investering.

 

Jeg elsker smoothies og det er min måde at få rå grøntsager samt superfoods på. En metode til du kan få opfyldt dine sunde behov for næringsstoffer og en masse grøntsager på få minutter. Mine medlemmer har taget temaet godt til sig og det er en glæde at følge, hvordan de nu har fået smoothie ind i deres hverdag og lært om superfoods.

 

Chokolade kaffe smoothie:

  • 2 espresso
  • 1/2 L mandelmælk
  • 2 tsk raw cacao powder (nibs eller hel mørk chokolade af 85%)
  • 1 avocado
  • 1  banan – enten frossen eller tilsæt isterninger (kan erstattes med frosne blåbær)
  • 2 dadler uden sten
  • en knivspids vanilje
 
Pynt med nibs chokolade eller gojibær eller granatæble og en lille mynte kvist.

 

Tilmelding af online klub:

Du kan tilmelde dig mine online klub eller læse mere om klubben her.

 


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
Luk

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

  • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
  • - Hvad er cravings?
  • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?