Detox dit soveværelse

Detox dit soveværelse

Jeg har de sidste 3 uger skrevet om Detox dit hjem. Håber det kan inspirere dig til små fifs.

 

Læs part 1 om detox dit køkken HER

Læs part 2 detox dit badeværelse HER.

 

Detox dit soveværelse part 3 ud af 3

Hvorfor nu skrive om detox dit soveværelse? Fordi kvalitetssøvn er lig med en sund krop og livsstil.

Hvert nat opholder du dig mange timer i dit soveværelse. Derfor fortjener du en god nattesøvn og lækre rolige omgivelser, da meget af dit liv foregår i sengen. For at vågne smuk op hver morgen skal du også sove lækkert med rene og grønnere omgivelser, som holder dig sexy og ung.

Jeg har samlet et par fifs her til dig idag, hvis du ønsker rene omgivelser og rare sove-vaner:

 

 

❶ Luft regelmæssigt ud gerne Urtertilsoveværelsetbåde morgen og aften og hele dagen, når du er hjemme i weekenderne. Gennemtræk og friske grønne planter eller rosmarin og salvie hjælper på indeklimaet.  Aromatherapi lavet på urter og blomster er også ganske udmærket. Jeg er vild med lavendel og har lige lavet en hyggekrog med lavendel og rosmarin i mit soveværelse:-) Husk hvis du er pollen-allergiker så gælder andre udluftningsregler.

 

 

 

❷ Hvordan er din madres? Når du skal have en ny madras så find en, der er økologisk. eco_2008013456-1113int.epsHar du en beskyttende undermadras? Hvis madrassen er for dyr kan du starte med en miljø-øko-venlig undermadras. De kan regelmæssigt vaskes i vaskemaskinen. Hvad med din pude og dyne? De fås også miljø- og allergi-venlige. Et varmt bad inden sengetid renser kroppen fra snavs.

 

 

❸ Køb træmøbler til dit soveværelse eller antikke ting, som ikke er fyldt med en masse giftstoffer.

 

❹ Glem nu ikke lækkert økologisk nattøj, gerne sexy organisk bomuld, da tøj sidder tæt op af huden. Den skal kunne ånde hele natten.

Lækkert øko-nattøj?

Natskjorter

Nattøj

Farverig sommernattøj fra Asos

Nattøj og natkjoler

 

❺ Sluk mobilen. Jeg slukker for min mobil om natten, Hand holding mobile smart phoneså den ikke sender signaler ud, når jeg sover. Teknik detox ….Uhhhh jeg ved, det er svært, fordi vi er så afhængige af vores mobiler. Jeg elsker selv min Iphone. Forskning viser, at mobiler sender elektromagnetisk stråling ud, der forstyrrer søvnen. Du kan også lægge mobilen længere væk fra dig, hvis du absolut ikke kan undvære den. Bruger du den som vækkeur, kan du sætte den på flymode. Husk at vende mobilen nedad, så den ikke lyser om natten pga beskeder og andre aktiviteter. Det er usundt med lys om natten.

 

❻ Sluk AL lyset. Hver en lille dims der blikker. Anskaf dig mørklægningsgardiner og sovebriller. Det er vigtigt, at du producerer melatonin nok fra din pinealkirtel (dit 3 øje). Uden denne power-antioxidant, som vi selv danner, kan du ikke forblive ung og smuk. Der er forsket utrolig meget i dannelsen af melatonin og jeg går meget op i at forklare mine klienter vigtigheden i at sove i TOTAL mørke for ikke at forstyre processen af produktionen.

 

Start langsomt med en lille ting ad gangen. Jeg vil næsten love, at du vil føle dig bedre tilpas med små ændringer. Ryd op i 5-10 minutter i dit soveværelse om ugen og implementer nogle sunde rene vaner. Et rent og hyggeligt soveværelse er noget du bygger op med tiden. Små ændringer og du vil elske det, når du har skabt dit hyggerum. Hvis du er allergiker eller ikke ønsker at blive det, er det i hvert fald besværet værd.

 

 

Var det interessant at læse om Detoxing? Vil du vide mere om min holdning om Detox, så klik og læs mere HER

 

 

Hvordan detoxer du dit soveværelse? Hvilken indretning passer dig? Del gerne i kommentar-feltet og lad os inspirere hinanden.

 


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
Luk

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

  • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
  • - Hvad er cravings?
  • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?