Coola solcreme

Solcremer

Bruger du den rigtige solcreme?
Beskytter du dig mod solen på alle måder?
Vidste du f.eks., at du kan beskytte dig mod solen via kosten?

Læs med her og lær hvordan du kan omgås solen og nyde den på en sund og forsvarlig måde og hvilken Coola solcreme jeg anbefaler.
Vi danskere mangler D-vitamin. Vi ser sjældent solen.
Derfor løber vi danskere ud i solen, når den er her. Smider alt hvad vi har i hænderne og finder sommertøjet frem, selvom det måske stadig er lidt koldt. Ups.

Men helt ærligt? Vi hører jo hele tiden på den her manglende D-vitamin. Når vi så endelig kan nyde solen i kolde Danmark, så hører vi om hudkræft og hvor farlig solen kan være.

What to do?

Du skal nyde solen. Suge D-vitamin til dig og danse og grine i solens stråler. For intet er jo bedre.

Men du skal gøre det på den rigtige måde. Du skal beskytte dig. For alt for mange danskere får konstateret hudkræft og modermærkekræft (inklusiv mig selv) og du kan SAGTENS lære at nyde solen på den rigtige måde.
Det kræver jo bare den rigtige beskyttelse.

Du kan beskytte dig på 2 måder.

Beskyttelse udefra
Beskyttelse indefra

Beskyttelse udfra – ved at bruge Coola solcreme med fysiske filtre.

Der er forskel på, om solcremen er lavet med kemiske filtre eller fysiske filtre.

Beskyttelse indefra via kosten lærer du om i min online klub, samt hvilke kosttilskud jeg anbefaler, at du tager om sommeren.

 

Se introvideoen her og tilmeld dig min klub for 149,-kr om måneden uden binding, hvor du får et interview med min hudguro Tanja Eskildsen samt en video med mig, hvor jeg viser dig, hvilke produkter jeg anvender og hvorfor:

Fysiske filtreCOOLA_Classic_Face_Unscented_tube_low

Solcremer lavet på fysiske filtre danner en total barriere over for UV-stråler. Solcremen danner dermed et usynligt skjold, der forhindrer UV-strålerne i at nå ned til de levende celler i huden. 
Disse cremer virker med det samme og vil virke indtil du vasker eller sveder det væk.

Den eneste ulempe ved solcremer lavet på fysiske filtre er, at de kan få huden til at se blå-hvid ud. Mange af solcremerne laves dog, så de ikke giver så meget hvid farve men stadig beskytter din hud.

 

Kemiske filtre

Solcremer lavet på kemiske filtre omformer UV-strålerne til en mindre skadelig form for stråling. For at det kan ske, skal de kemiske filtre ændre struktur og ved denne proces, mister solcremen gradvis sin evne til beskytte og skærme for solen. 
Når du bruger en solcreme lavet på kemiske filtre er det derfor vigtigt, at smører solcremen på en halv til en hel time før, at du går ud i solen og generelt påføre det regelmæssigt, når du er i solen. Ellers virker solcremen ikke.

Som du nok kan høre, er langt de fleste solcremer lavet på kemiske filtre, da det anbefales at smøre sig hele tiden. Samtidig hvis du ikke gør det, har du nok også prøvet at blive rød.
Jeg anbefaler, at du bruger solcremer lavet på fysiske filtre.
De beskytter stort set hele dagen og lægger sig udenpå huden. De kemiske går jo ned i huden.
Nej tak til det.

Solcremer lavet på fysiske filtre er desværre svære at få fat i. 
Som den nørd jeg nu er, har jeg dog fået fat i nogle.
De er selvfølgelig også økologiske. Coola solcreme.

Du kan købe dem lige her og da jeg hellere end gerne vil hjælpe dig med at beskytte dig mod solen, så får du også lige en rabatkode med procenter.

Beskyttelse indefra – kosten

Disse fødevarer indeholder stoffer, der beskytter mod solen. Både fordi mange af dem indeholder antioxidanter men også fordi at planter, blomster og bær selv producerer stoffer, så de kan klare solen. Disse stoffer kan vi heldigvis også bruge som beskyttelse.

Jeg anbefaler dig, at du gennem hele sommeren spiser mange af disse fødevarer:

  • Omega 3 fra fede fisk og hørfrøolie
  • Antioxidanten astaxanthin fra rejer, hummer, laks og krill olie kapsler
  • Kokosolie
  • Grøn og hvid te
  • Tomater
  • Resveratrol i rødvin som beskytter mod UV-skader
  • Aloe vera
  • Blåbær
  • Pistacienødder
  • Gulerødder
  • Vandmelon
  • Søde Kartofler
  • Agurk
  • Appelsiner (C-vitamin)
  • Vand
  • Granatæble
  • Mandler
  • Hyben
  • Havtorn
  • Grønne blad grøntsager
  • Kikærter og hummus
  • Mørk chokolade
  • Solsikke kerner
  • Generelle anbefalinger

Vidste du, at der er studier i Holland, der har vist, at hvis du udsætter huden langsomt for solens UV-stråler uden solbeskyttelse, så giver det huden en beskyttende virkning?
Derfor er det helt okay at din hud langsomt nyder solens stråler og at du får din daglige d-vitamin. Så længe det blot er mellem 5-30 min alt efter hudtype.
Husk at det skal være om formiddagen eller sidst på eftermiddagen. 
Husk solhat, siesta og solcreme i mellemtiden.

Der er faktisk ingen grund til at du soler mere end 30 min, da kroppen ikke danner mere d-vitamin af den grund.

Når din hud bliver mørkere og mørkere er det faktisk kroppens forsøg på at forhindre DNA-skader.
Så sol dig til en fin og smuk sommerglød men bevar din sundhed og dit helbred samtidig.

Når du bliver ældre, vil du være taknemmelig for at du ikke er en rynket rosin 😉

Du kan købe din Coola solcreme her


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
Luk

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

  • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
  • - Hvad er cravings?
  • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?