Bedre søvn

Nedprioriterer du din søvn?

STOP med det NU også selvom du har en deadline, adrenalinet er højt oppe, eller du har en lille baby.

Jeg ved godt det er svært, som i mega svært. Jeg har i hvert fald været i de situationer, og der er en udvej.

Det handler om prioriteringer.

Deadlines vil altid være der, og det handler i bund og grund om planlægning. Hvis det er uopstået deadlines, så tag dem og fejr dem med selvkærlige søvnrutiner bagefter. En baby, der skriger åhhh yes, den er ikke nem.

Ro og kærlighed plejer at være et godt hjælpemiddel, men prioriter din søvn, når baby sover. Spring vasketøj over. Baby kan sagtens hjælpe dig med vasketøjet, når den er vågen. Tag den med ud til vasketøjet og syng imens.

Det er bare et forslag. Men min pointe er, at jeg fra mange af mine klienter hører, at de har så mange forhindringer og dermed tilhørende søvnproblemer, så det er dem vi skal have frem i lyset, så vi kan ændre disse vaner.

 

Ofte er en god nattesøvn nemmere, end vi går og tror.

Mange prioriterer økologisk mad, men glemmer søvnen.

Der er mange ting du kan gøre for at opnå en bedre søvn. Jeg har lavet et helt tema om det i min online klub. Få direkte adgang til klubben her.

Se intro videoen:

 

 

 

Som du kan se på videoen, kan du sagtens gøre noget selv for at få en bedre søvn, uanset om du oplever problemer med søvnen eller ej. Fordi gode sovevaner er alpha omega for din fremtidige sundhed. Ikke nu og her, men pludselig rammer problemet dig, hvis du nedprioriterer søvnen.

 

INGEN er superman eller superwoman – DESVÆRRE.

 

Søvn er især vigtig, hvis du føler dig nedslidt, irriteret eller kæmper med koncentrationsevnen. Søvnen og kvaliteten af søvn er afgørende for din optimale sundhed og velvære.
Vi sover mindre og mindre. En af hovedårsagerne til livsstilssygdomme er mangel på søvn. En simpel ting som mange ikke forstår vigtigheden af.

I et samfund hvor vi er på overarbejde og arbejder bøjet over computeren i timevis, kan det ofte medføre stress og for lidt kvalitetssøvn. Vi træner ikke optimalt nok, vi spiser forkert, og vi prioriterer ikke selvkærlighed, søvn og kvalitet nok i livet.

For lidt søvn går ud over vores:

Væv-reparation
Muskelvækst
Fedtdepoter
Hormonfrigivelse
Afstressning
Metabolisme
Hukommelse
Proteinsyntese

 

Bedre søvn giver dig bonusser som:

Bedre livskvalitet
Mere sundhed
Styrket immunforsvar
Bedre kreativitet og koncentration
Mere sexlyst
Mere energi
Bedre humør
Vægttab eller stabilisering af din vægt

 

Sådan sover du bedre – 5 korte tips:

  1. Sæt mobilen på flymode og lig den væk – i hvert fald 3-5 meter væk fra din seng. Så skal du også rejse dig op, når vækkeuret ringer og så er du oppe og slipper for at SNOOZE den.
  2. Sov i et køligt værelse og brug kun værelset til lækker søvn og dejlig sex og husk sex gør en dejlig afslappet og søvnig.
  3. Sov i et værelse som er afdækket godt for lys udefra – mørklægningsgardiner kan anbefales. Lyset påvirker vores døgnrytme
  4. Tag et godt tilskud af magnesium at sove på hver aften
  5. Tag et varmt bad med epsomsalt og lavendelolie-dråber og tag nogle dybe indåndninger

Disse tips skulle give dig en bedre søvn, og den med mobilen er nok mit bedste og vigtigste tip, da jeg ved, at især mange unge mennesker sover med mobilen i sengen, og mobilen sender elektromagnetiske stråler ud, der forstyrrer kroppen for ikke at glemme risikoen for brand, der er, ved at oplade mobilen om natten. Sig godnat til mobilen TOTAL. Som mor tager jeg hver aften mobilerne fra mine børn og slukker dem helt og putter dem ud i køkkenet. Væk fra børnene. Det gør jeg af ren kærlighed.

 

Ønsker du at vide mere om melatonin-mad (søvnhormonet) og endnu flere tips og tricks til bedre søvn, så tilmeld dig min online klub her.

 


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid
Luk

Få min gratis E-guide: "Farvel til diæter og cravings for altid

  • - Kan jeg undgå slankekure og diæter?
  • - Hvad er cravings?
  • - Jeg drømmer om sund livsstil - Hvad gør jeg?